از هماندیشی تا همافزایی
... «تولید و تجارت بدون هم معنا ندارند» ... «استراتژی ما این است که بتوانیم با همکاری هم اهداف پیشبینی شده را محقق کنیم» ... «نیاز بازار با ارتباط تنگاتنگ بخش تولید و فروش پاسخ میدهیم» ...
اینها برآیند مباحث مطرح شده در نخستین گردهمایی سالانه شبکههای فروش شرکت رسانور بود؛ همایشی که با گردهمایی نمایندگان فروش شرکت برگزار شده تا هدفش هماندیشی باشد به منطور همافزایی و حاصلش انتفاعی باشد هم برای تولیدکننده و هم برای فروشندگان و البته در مرتبهای اولی برای مشتریان.
نخستین گردهمایی سالانه شبکههای فروش شرکت رسانور سیویکم اردیبهشت ماه با حضور دکتر سیداحمدعلی عاملی رئیس هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام ) و صنایع کممصرف ایرانیان، مهندس سیدعلی عاملی مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام ) ، مهندس اسداله غریقی مدیرعامل شرکت صنایع کممصرف ایرانیان، اعضای هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام )، اعضای هیات مدیره صنایع کممصرف ایرانیان، جمعی از مدیران و کارکنان شرکت و البته نمایندگان فروش شرکت در سراسر کشور در محل مرکز همایشهای بینالمللی رایزن برگزار شد.
گزیدهای از مباحث مطروحه در همایش را بخوانید.
تولید و تجارت بدون هم معنا ندارند
«تولید بدون تجارت، فعلی ناقص است و تجارتی هم که بر محمل تولید نباشد، معنای واقعی تجارت نخواهد داشت.» دکتر سیداحمدعلی عاملی، رئیس هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام ) و صنایع کممصرف ایرانیان که در نخستین گردهمایی سالانه شبکههای فروش شرکت رسانور و در جمع نمایندههای فروش صنایع کم مصرف ایرانیان حاضر بود با اعلام این مطلب افزود: پروسه رسیدن محصولات صنایع کممصرف به دست مشتریان از دو بخش تولید و تجارت تشکیل شده که تولید آن بر عهده شرکت و تجارت آن بر عهده مجموعه فروش نهاده شده که نمایندگان و عاملان فروش بخش مهم و تاثیرگذاری از این چرخه تجاری را تشکیل میدهند.
وی در بخش دیگری از گفتههایش از برنامههای شرکت برای انتفاع بیشتر فروشندگان و مشتریان خبر داد و افزود: سال گذشته سیاست شرکت مبنی بر تبلیغات بود و هزینه زیادی بابت تبلیغات هزینه شد؛ لکن در سال جاری تصمیم بر این شده از این هزینه تبلیغات کاسته شده و به نوعی این مبلغ را مدیریت کنیم که بخشی از آن به فروشندگان و بخش دیگری هم به مشتری نهایی برسد. با این رویه، شاید سود کمتری عاید شرکت شود، لکن روند آن تداوم خواهد داشت. چراکه از یک سو محصول با قیمت پایینتری به مشتری میرسد و از سوی دیگر عاملان فروش و فروشندگان که بخشی از چرخه تجارت را بر عهده دارند، از این پروسه منتفع خواهند شد.
برنامهای برای تولید 20 میلیون شعله لامپ در سال 93
مهندس سید علی عاملی، مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام )دیگر سخنران همایش بود. وی با ارائه توضیحاتی پیرامون سابقه شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام) که سابقهای 47 ساله دارد، به چگونگی پیدایش شرکت رسانور پرداخت و گفت: همواره نظر هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام ) افزایش و تنوع در سبد محصولات بوده است و صنایع کممصرف ایرانیان با برند رسانور در پاسخ به همین نیاز تاسیس شد.
مهندس عاملی افزود: این شرکت در ابتدای سال 89 تاسیس شده و از دیماه همان سال تولید خود را به صورت رسمی آغاز کرد. میزان تولید شرکت در آغاز حدود 200 هزار شعله لامپ در سال بود. لکن تولید شرکت رشد به شدت فزایندهای داشت و پس از گذشت حدود سه سال از آغاز تولید، میزان تولید شرکت در سال گذشته به نزدیک 12 میلیون شعله لامپ رسید. پیشبینی ما در سال 93 هم تولید 20 میلیون شعله لامپ است.
به گفته مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام )؛ یکی از اقدامات و تلاشهای شرکت صنایع کممصرف ایرانیان در سال گذشته ایجاد زنجیره فروش بوده و گردهمایی امروز حاصل به بار نشستن همان استراتژی و سیاست است که بتوانیم با همکاری هم اهداف پیشبینی شده را محقق کنیم.
با همکاری تنگاتنگ میتوانیم نیاز بازار را پاسخ دهیم
«بازار یک موجود زنده است که همواره به دنبال رفع نیازهای خود است. در بازار هیچ نیازی بیپاسخ نمیماند و اگر راهحلی برای پاسخ به نیاز بازار نداشته باشیم بازار خود را به ما تحمیل کرده و ما را به راحتی جایگزین میکند.» مهندس اسداله غریقی مدیرعامل شرکت صنایع کممصرف ایرانیان که در نخستین گردهمایی سالانه شبکههای فروش شرکت رسانور و در جمع نمایندگان فروش این شرکت سخن میگفت، با بیان این مطلب افزود: اگر توان تامین نیازهای بازار را نداشته باشیم، بازار پاسخ نیازهای خود را میسازد و جایگزین ما میکند.
وی افزود : امروزه در بازار با تنوع گیجکننده محصولات مواجهایم؛ محصولاتی که بعضا عمر کوتاهی داشته و زودگذر هستند. البته این تنوع محصولات روی سلایق مشتری هم تاثیر داشته و نیازهای آنان را تحت تاثیر قرار میدهد. لکن ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی و سازمانی که به تولید محصول میپردازد، برای اینکه بتوانیم در این بازار پرتلاطم پابرجا مانده و به تولید و تجارت خود ادامه دهیم باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا این کار را انجام میدهیم و یافتن چرایی فعالیت میتواند ما را در این مسیر پیش ببرد. ما این پرسش را در شرکت صنایع کممصرف ایران از خود پرسیدیم و به یک پاسخ منحصر به فرد رسیدیم. شرکت صنایع کممصرف ایرانیان به وجود آمد تا با اقداماتی که منجر به بهینهسازی مصرف انرژی به خصوص انرژی الکتریکی در کشور شود، به رفاه عمومی هموطنانمان کمک کنیم. اقداماتی که بدون شک با همکاری تنگاتنک مجموعه تولید و فروش محقق خواهد شد. تا بتوانیم نیاز بازار را پاسخ گوییم.
بخشهای جنبی همایش
نخستین گردهمایی سالانه شبکههای فروش شرکت رسانور بخشهای دیگری نیز داشت. در بخشی از مراسم فربد وزیری، مدیر بازاریابی شرکت از برنامه بازاریابی رسانور برای سال جاری خبر داد و در بخش دیگری نیز مهندس نادری، (استادفروش و شبکه های فروش) به تحلیل جایگاه مشتری و متدهای جلب و جذب مشتری پرداخت. اجرای زنده موسیقی توسط گروه موسیقی رستاک هم پایانبخش نخستین گردهمایی سالانه شبکههای فروش شرکت رسانور بود.
پنجشنبه 1 خرداد 1393
07:34:22